راهی نو

راهی نو

یک روزی یه جایی یه کسی یه چیزی صبر داشته باش
راهی نو

راهی نو

یک روزی یه جایی یه کسی یه چیزی صبر داشته باش

انواع گیاهان برای درمان بیماری ها

www.iranfars.ir انواع گیاهان برای درمان بیماری ها 

گیاهان مختلف دارای خواص زیاد و متفاوتی هستند، با این حال خوب است بدانیم که برای هر بیماری یا مشکل خاص، چه گیاهانی مفیدتر است.

 

اما این بدان معنا نیست که آن ها را به صورت خودسرانه و به مقادیر زیاد دریافت نماییم. پروفسور روگر بیارد، پژوهشگر دانشگاه آدلاید می گوید: بسیاری از ترکیبات گیاهی می ‌توانند حاوی غلظت ‌های کشند‌ه‌ ای از آرسنیک، جیوه و سرب باشند. این مواد ممکن است سبب بروز بیماری های جدی و یا حتی منجر به مرگ مصرف کننده شوند، به ویژه اگر در مقادیر بسیار زیاد مصرف شده و یا به جای خوردن، تزریق شوند.

ادامه مطلب ...

ز جنس شیشهء عمر تو ام، مزن به زمینم

نشسته اند ملخ های شک به برگ یقینم

 

ببین چه زرد مرا میجوند سبزترینم!

 

ببین چگونه مرا ابر کرد خاطره هایی

 

که در یکایکشان میشد آفتاب ببینم

 

شکستنی شده ام-اعتراف میکنم-اما

 

زجنس شیشهء عمر توام مزن به زمینم

حق دارد آفتاب ، قبولم نمیکند

خورشیدم و شهاب قبولم نمی کند

سیمرغم و عقاب قبولم نمی کند

 

عریان ترم ز شیشه و مطلوب سنگسار

این شهر، بی نقاب قبولم نمی کند

 

ای روح بی قرار چه با طالعت گذشت

عکسی شدم که قاب قبولم نمی کند

 

این چندمین شب است که بیدار مانده ام

آنگونه ام که خواب قبولم نمی کند

 

بیتاب از تو گفتنم آوخ که قرنهاست

آن لحظه های ناب قبولم نمی کند

 

گفتم که با خیال دلی خوش کنم ولی

با این عطش سراب قبولم نمی کند

 

بی سایه تر ز خویش حضوری ندیده ام

حق دارد آفتاب قبولم نمی کند

 

عادت های زیبای یک زوج خوشبخت

عادت های زیبای یک زوج خوشبخت
زندگی سرشار از خوشبختی به راحتی به دست نمی‌آید. زن و مرد برای به دست آوردن آن هر دو باید به یک اندازه وقت و انرژی بگذارند. در زیر توصیه‌هایی برای هر دو ی آنها داریم :
ادامه مطلب ...

پنج وارونه چه معنا دارد ؟!

 
پنج وارونه چه معنا دارد ؟!
خواهر کوچکم از من پرسید
من به او خندیدم
کمی آزرده و حیرت زده گفت
روی دیوار و درختان دیدم
باز هم خندیدم
گفت دیروز خودم دیدم پسر همسایه
پنج وارونه به مینو میداد
آنقَدَر خنده برم داشت که طفلک ترسید
بغلش کردم و بوسیدم و با خود گفتم
بعدها وقتی غم
سقف کوتاه دلت را خم کرد
بی گمان می فهمی
- پنج وارونه چه معنا دارد